رهبر کره شمالی گفته است، تنها در صورتی که تمامیت ارضی کشورش از سوی دیگران با سلاح اتمی مورد تعرض قرار گیرد، از سلاح اتمی استفاده می‌کند.

تنها در صورت تهدید از سلاح اتمی استفاده می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه دولتی کره شمالی امروز (یکشنبه) اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی گفته که به دنبال عادی سازی روابط با کشورهایی است که موضع خصمانه نسبت به کره شمالی دارند.

رهبری کره شمالی در گذشته نیز چنین اظهاراتی را مطرح کرده بود و به صورت مکرر آمریکا و کره جنوبی را به حمله تهدید کرده است.

روزنامه رودونگ سینمون نوشت: رهبری کره شمالی همچنین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی را مطرح کرده و بر پیشرفت و توسعه بخش توزیع انرژی در کشور تاکید دارد.

اگرچه جزئیات زیادی از طرح اقتصادی دولت پیونگ یانگ در دسترس نیست اما مایکل مادن، کارشناس درباره رهبری کره شمالی گفته است که این طرح از سوی کیم جونگ اون نشان می‌دهد که وی برخلاف پدرش رسما مسئولیت توسعه و تحول اقتصادی در کشور را برعهده دارد چراکه پدرش هرگز چنین اقدامی را انجام نداد.

رهبری جوان و 33 ساله کره شمالی در نشست روز شنبه کنگره حزب حاکم کارگر همچنین خواستار بهبود و عادی شدن روابط با کشورهایی شد که به تمامیت ارضی کره شمالی احترام می‌گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.